Patiëntenportaal

Huisartsenpraktijk Puttershoek maakt gebruik van een patiëntportaal. In dit portaal kunt u gemakkelijk een aantal zaken zelf regelen, zoals: Herhaalrecept aanvragen en uw medisch dossier en onderzoeksresultaten inzien.

 

Hoe log ik in?

Klik hier om direct in te loggen op het patiëntportaal via uw browser.
Om gebruik te maken van het portaal heeft u een account nodig. U heeft hiervoor een 06-nummer en een eigen e-mailadres nodig. Hieronder vindt u de instructies voor het aanmaken van een account.

 

Hoe vraag ik een account aan?

Door een bericht te sturen via de Quin app met het verzoek om een account op het patiëntportaal. Om een patiëntportaal aan te kunnen maken hebben we uw naam, e-mailadres en mobiele telefoonnummer nodig, noteer deze alstublieft in het bericht erbij.

Let op: Het portaal biedt geen ondersteuning om met één account in te loggen voor het gehele gezin. Ieder gezinslid dient zijn/haar eigen e-mailadres te hebben. Eventueel is het wel mogelijk dat hetzelfde mobiele nummer gebruikt wordt voor meerdere gezinsleden. Na uw aanvraag zal de assistente een patiëntportaal account voor u aanmaken, waarna u een e-mail met instructies ontvangt. Na het creëren van uw wachtwoord kunt u gemakkelijk inloggen op het patiëntportaal.

 

Heeft u een vraag aan uw huisarts of wilt u een foto delen met onze praktijk?

Dit kan tegenwoordig zonder telefonisch contact met de assistente. Download de Quin-app en ga naar ‘contact huisarts’ en daarna ‘stel een vraag’. Hier kunt u eenvoudig een bericht schrijven aan uw huisarts.

Met het ontstaan van deze mogelijkheid hebben wij besloten de e-consult functionaliteit binnen het patiëntenportaal vanaf heden niet meer te gebruiken. Daarnaast willen we – waar mogelijk – het gebruik van de e-mail zo veel mogelijk elimineren. De reden hiervoor is dat de communicatie via de Quin app veilig, vertrouwd en persoonlijk is. Het gebruik van de email is dat helaas niet. Daarnaast is het voor de huisartsen overzichtelijker om via 1 platform, met u te communiceren.

 

Omdat we begrijpen dat niet iedereen gebruik kan maken van de Quin-app blijft de e-mail wel beschikbaar. Het gebruik van de e-mail is alleen bedoeld voor:

– patiënten met vragen over het Corona- en griepvaccinatie programma
– patiënten die niet in staat zijn de Quin app te gebruiken (bijvoorbeeld doordat ze geen smartphone hebben) maar wel kunnen e-mailen.
– zorgverleners met vragen